<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7895323\x26blogName\x3d%D9%87%D9%85%D8%B3%D9%81%D8%B1\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dLIGHT\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hamsaafar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hamsaafar.blogspot.com/\x26vt\x3d-7349916076664081182', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




Previous Posts


Links

Favorite Links

Archives

Support By


همسفر

روتا ویروس

یه مهمونی دعوت بودیم که سرماخوردگی آنی اجازه نداد بریم دیروز که برای ویزیت به بیمارستان مفیدرفتیم جمعیت زیادی از بچه ها رو اونجا دیدیم که یا اسهال استفراغ داشتند یا سرما خورده بودند و خیلی های دیگر هم مشکلات بدتر از اینها که حتی نیاز به جراحی داشتند و پدر مادرهای که نگران و هراسان به این سو و آن سو می دویدند نمی دونم ! حتما می دونید که بیمارستان مفید که یه کمی پایین تر از میرداماد هست مخصوص کودکانه و کلا به بچه های کمتر از 14 سال سرویس می ده ، خودم هم که بچه بودم موقع مریضی مشتری بیمارستان مفید بودم البته اونموقع ها خیلی تمیز تر از الانش بود که بوی سیگار و هوای نامطبوعش حال آدم رو بهم می زد ! √ در کشورهای جهان سومی یا به نوعی در حال توسعه مثل ما داشتن محیطی که از لحاظ خدمات بهداشتی و درمانی قابل اعتماد باشد آرزویی دیرینه است همین که به عنوان یک شهروند در مواقع نیاز مثل همین الان که برای نازگلم احتیاج به حداقل یک بیمارستان یا درمانگاه خصوصی تمیز یا دکتری قابل اعتماد دارم و پیدا نمی کنم احساس ناخوشایندی است . √ پزشکان به خصوص متخصصین کودکان دارای ژستی مخصوص به خود هستند که باعث می شه بیمار با اونها احساس راحتی نکنه و نسخه هایی هم که برای بیمار می پیچند صددرصد با هم متفاوت و هیچ فایده ای هم نداره ( دل پری از دکترها دارم با این جوانهای بی تجربه که اسمشان را دکتر گذاشتند ) ، بی خود نیست که همیشه یک دکتر معروف تر از دیگران است . √ شنیدم که بیماری جدیدی که اومده اسمش آنفولانزای پاکستانیه !! که با تب و حالت تهوع و دل پیچه و اسهال و استفراغ همراهه و حداقل هشت روز ادامه داره ... √ یه خبری بود که سهمیه شیر مهدهای کودک دوباره برقرار شده ، جالبه ! هر از گاهی اخباری در این زمینه منتشر می شه و تصاویری هم تهیه می کنند تا به مردم نشان دهند که به فکر اونها هستند اما خوب می دانیم این فیلمها خیلی وقته که تاریخ مصرفش گذشته !! √ مهدهای کودک از جمله مراکزی هست که از نظر بهداشتی رسیدگی چندانی نمی شه ! کافیه یه بچه بیماری ویروسی داشته باشه تا همه رو مبتلا کنه ! البته مسئولین مهدکودک هم چاره ای ندارند و باید وظیفه شان را انجام دهند حالا بچه سالم باشد یا بیمار فرقی نمی کند گرچه احساس مسئولیت می تونه تا حدودی جلوی بعضی مشکلات را بگیره اما ! این والدین هستند که باید موقع بیماری فرزندشان از بردن اونها به مهدکودک خودداری کنند تا دیگران را با مشکل مواجه نکنند .

√ کار خوبی که از طرف بهزیستی مهدکودکها الان دارند انجام می دهند راجع به کنترل تنبلی چشم (آمبلیوبی) در کودکان هست بیماریی که فقط در سن زیر 6 سال قابل درمان است به این ترتیب که اگر بچه ها علائم اون صفحه معروف رو درست نگویند اونها را به چشم پزشک معرفی تا با دستگاه و دقیق تر معاینه شوند . √ چند روز پیش آنی کوچولو وارد پنج سالگی شد که ما اونقدر درگیر مراسم دایی بودیم که فرصت نشد براش سنگ تموم بگذاریم ، یه کیک گرفتیم و مربی مهدکودکش براش میزی درست کرد و فشفشه ( به قول خودش فشفشک ) و کلاه و بادکنک و از این ظروف و لیوان های یک بار مصرف که عکس شخصیتهای کارتونی روش هست هم تهیه کردیم و جشن کوچولویی تو مهدکودکش براش گرفتیم ضمنا چند تا عکس هم ازش گرفتن که احتمالا دوباره یکیش بره رو جلد مجله راه زندگی . √ روتا ویروس و تب ( این دو نوشته را حتما" بخوانید ) . √ بالاخره سریال جواهری در قصر هم تموم شد و در سیستم تهیه و توزیع غیرمجاز اینترنتی ! فیلم دیگری از او را تبلیغ می کنند به نام بانوی انتقامجو که ظاهرا معروف شدن یانگوم هم با این فیلم بوده است !

Labels:


Referring Sites

referer referrer referers referrers http_referer
©2004-2012 Hamsaafar - Weblog - All Rights Reserved