<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7895323\x26blogName\x3d%D9%87%D9%85%D8%B3%D9%81%D8%B1\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dLIGHT\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hamsaafar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hamsaafar.blogspot.com/\x26vt\x3d-7349916076664081182', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




Previous Posts


Links

Favorite Links

Archives

Support By


همسفر

تخصص

وقتی کسی در مسئولیتی قرار می گیره که تخصص لازم رو نداره هر روز یه گندی بالا می یاره ! حساب کنید که یک مکانیک بخواد نجاری کنه یا یه وکیل بخواد کار پزشکی بکنه ! یا یه کشتی گیر بخواد فوتبال بازی کنه ! می خوام به این نتیجه برسم که وقتی کسی تخصص لازم رو نداره و دست رو مسئولیتی می گذاره نتیجه اش از همین الان مشخصه ! اگر هر چیزی سر جای خودش باشه و هر کسی در حرفه ای که در زمینه اش تحصیل کرده حرکت کنه هیچ وقت گره در کاری ایجاد نمی شه و اگر هم احیانا " ایجاد شد بالاخره با تخصص اون شخص حل می شه ! حالا حساب کنید که این امر در بالاترین سطح یک نظام اجتماعی رخ بده ، مسئولی که بدون تخصص سر کار می یاد و علم کافی نداره ، تمام اصول پدیدار شدن یه نظم روتین که قراره به نتیجه برسه رو از بین می بره و نتیجه اش هم همینی هست که دیده می شه حالا مسئول بدون تخصص از انواع مشاورینی هم استفاده کنه که بیاد توجیه اش کنند ولی وقتی یک شخص تصمیم گیرنده باشه اون هم بدون تخصص و حالا چه از منظر اینکه در اون امر توجیه شده باشه یا نه همین عدم تخصص کافیه که از گره ای که به سادگی بشه بازش کرد مشکلات عدیده دیگری بسازه که شاید سالها طول بکشه تا اونها رو بشه حل کرد ، امروزه خیلی ها فکر می کنند که علامه دهر اند و تو هر مساله ای می تونند اظهار نظر بکنند حتی بدون تخصص و بدون تحصیل علم استاد حل مشکلاتند و این مهلک ترین ضربه ای هست که می شود به کالبد یک نظام وارد کرد تا تمام اقتصاد و فرهنگ و جامعه رو به تباهی کشاند و این مساله از کوچکترین زیرمجموعه تا بزرگترین مجموعه صدق می کنه .

√ بالاخره صد گروه ستاد استهلال تونستن هلال ماه رو ببینند یا اینکه ماه خودش رو تونست یه جوری به اونها نشون بده ! اینکه تقویم شمسی دقیق ترین تقویمی است که وجود داره توش شکی نیست اما معلوم نیست چرا این تقویم قمری را با این وصف می خواهند به رخ بکشند اصلا" یک روز این ور و اون ور روزه گرفتن واقعا" می تونه در بهشت و جهنم رفتن و گناه کردن و عبادت آدمها موثر باشه ؟

√ ما می ریم دندون پزشک یه دندون در به داغون رو پر می کنیم ازمون 20 هزار تومن می گیره اما این خانم دکتر بدجوری گوش می بره برای یه نقطه کوچولو رو دندون آنی 45 هزار تومن گرفت !!! راستی خانم دکتره تعجب کرده بود که آنی کوچولو چطوری اینقدر آروم و با صبر و تحمل اجازه داد تا رو دندونش کار کنه !

√ یک مقاله درباره نخوردن رانی و رد بول .

√ نامردا گفته بودن برق با رد کردن گرمای اصلی تابستون دیگه کمتر می ره الان برق ما دو ساعت صبح می ره دو ساعت شب به قول یکی از بالاترینی ها حداقل مسئولان در ماه رمضان دروغ نگویند .

√ المپیک تموم شد و حیفم اومد چیزی ازش ننوشته باشم تیتر درشتی در روزنامه همشهری توجهم رو جلب کرد که طبق گزارشات کادر پزشکی ، تیم اعزامی به المپیک هیچ مصدومی نداشت شناگر ایرانی که با اسرائیل همگروه شد و احسان حدادی که تو پرتاب دیسک کم اورد و بقیه همینطور بودند درشت نوشته بود که تنها مصدوم تیم اعزامی به المپیک هادی ساعی بود !! چند شب پیش عباس جدیدی اومده بود در برنامه جهانگیر کوثری و یزدانی خرم رییس فدارسیون کشتی و صنعتگران سرمربی هم حضور داشتند فردین معصومی هم بود که در سه ثانیه آخر با اینکه از حریف جلو بود بازنده میدان شد یزدانی خرم که قبلا رییس فدراسیون والیبال بود تسبیحی در دست داشت و سرش را پایین انداخته بود و با وقاحت تمام از عملکرد فدراسیون کشتی که فقط یک مدال برنز توسط مراد محمدی آورده بود دفاع می کرد و عباس جدیدی هم خیلی با احترام تمام کشتی را به باد انتقاد گرفت حتی علیرضا حیدری هم امروز گفته آقای یزدانی اگر می خواهید به کشتی کمک کنید همین امروز کشتی را رها کنید .

√ بولت دونده جامائیکائی کشوری که تنها سه میلیون جمعیت دارد توانست سه مدال دو میدانی برای کشورش به ارمغان بیاورد خواندن این یادداشت درمورد این موضوع خالی از لطف نیست .

√ زیتون درباره سریالهای ماه رمضان پست جالبی نوشته با این که قسمت دوم سریال روز حسرت رو امروز دیدم از این فضای تصنعی و غیر قابل هضم حالم به هم خورد حتما" باید منتظر شفای عروس خانواده در 21 ماه رمضان باشیم ، عطاران با سریال بزنگاه از چشم من که افتاد ! اون نشون داد که تا اینکه به قد و قواره یک کارگردان طنز برسه راه طولانی در پیش داره ، سریال مامور بدرقه هم بی مزه هست اون یکی سریال یعنی مثل هیچکس رو هم که بعد از دیدن قسمت اول ترجیح دادم اصلا" نبینم ، بهرحال فکر می کنم عقب گردی که در تمام جوانب به جانمان افتاده یقه سینما و تلویزیون مان را هم گرفته است .

روزنامه همشهری روزنامه محبوب من هست نه اینکه مقاله های بدرد بخوری داشته باشه اما چون بهش عادت کردم نمی تونم تا یه نگاهی به صفحاتش نندازم بخوابم .

√ دوستی که از آمریکا اومده و دو دختر دم بخت داره از عدم یافتن همسر مناسب و قابل قبول دخترانش می گه با اینکه هردو تحصیلات دکترا دارن ! به نظر مشکل ازدواج نکردن دختران جهانی شده !!

√ اما مقاله هایی راجع به روزه گرفتن و اینکه روزه گرفتن به لاغر شدن افراد چاق هیچ کمکی نمی کنه .

√ قیافه دایی را دارم تجسم می کنم بعد از باخت به عربستان البته زبانم لال .

√ چند وقت پیش اومدند جلوی محل کار ما یک ورق آهنی که چهار پیچ به اندازه 5 سانت ازش بالا اومده بود کاشتن ! ما هم نامردی نکردیم یک بار بدون توجه با ماشین رفتیم روش که لاستیک ماشین ترکید البته لاسیتکهای ماشین 50 درصد استهلاک داشت و من که قصد داشتم لاستیکهای ماشین رو عوض کنم ازاین موضوع زیاد ناراحت نشدم بعد از چند روز دیدم که یک تلفن عمومی روی این چهار تا پیچ کار گذاشتند ، مدتی گذشت اما به علت اینکه اون قسمت کابل تلفن نداشت اومدند اون باجه تلفن رو برداشتند و سر اون پیچ ها رو با چکش خم کردند می بینید ؟ این مثال عینی از یک عمل بدون پیش بینی است .

Labels:


Referring Sites

referer referrer referers referrers http_referer
©2004-2012 Hamsaafar - Weblog - All Rights Reserved