<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d7895323\x26blogName\x3d%D9%87%D9%85%D8%B3%D9%81%D8%B1\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dLIGHT\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://hamsaafar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://hamsaafar.blogspot.com/\x26vt\x3d-7349916076664081182', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>




Previous Posts


Links

Favorite Links

Archives

Support By


همسفر

بده بستون

این روزها گیر دادم به زندگی یه موقع هایی هم گیر می دم به مرگ ! همه اینها برای اینه که هیچ کدومشون رو فراموش نکنم این روزها با هر کسی می شینم و حرف می زنم بحثم رو با اینکه نباید زندگی رو سخت گرفت و لذت زندگی رو برد شروع می کنم همونطور که اونهایی که نوشته هامو دنبال می کنن قبلا هم گفتم همه تا به دیگری می رسند نصیحت و راه و روش زندگی رو می خوان به آدم یاد بدن ولی وقتی نوبت به خودشون می رسه یکی باید پیدا بشه تا اونها رو نصیحت کنه و دلداریشون بده ، شاید هم این یک نیاز باشه که همه ما احتیاج داریم تا شخصی باشه تا با کلماتی جادویی دلداریمان بده و با صحبت با اون بتونیم بار غم یا مشکلی رو از روی دوشمان برداریم . √ برای اون شغلی که امتحانش رو دادم و قبول شدم یه سری استعلام هایی بهم دادند که باید جوابشون رو تهیه کنم حالا برو چهار سال درس بخون دو سال برو سربازی کارتش رو بگیر از این ور نه مدرک و نه کارت هیچ کدومشون رو هم قبول ندارن ! می گن برو تاییدیه اش رو بگیر آزمایش اعتیاد و ایدز و هپاتیت ب و معاینه چشم و نوار گوش هم دادن !! بعد از اون ور وزیرمون اونم وزیر کشور خودش اقرار می کنه که مدرک دکتراش جعلیه دانشگاه آزاد هم می گه نه از ما فوق لیسانس گرفته نه لیسانس اخیرا" هم که نمی دونم شنیدید یا نه قرائتی گفته که آقای کردان از نهضت سواد آموزی هم هیچ مدرکی نگرفته (البته این آخری اس ام اس اومده بود برام ) حالا من حرفم اینه وقتی برای یه استخدام معمولی در این مملکت ما رو هزار جا می فرستن و تا فیها خالدون آدم رو چک می کنن برای وزیرشون این روال انجام نمی شه ؟ اونهم تو این کشور که برای استخدام باید از هزار فیلتر رد شد ، خلاصه قضیه مشکوکه !! من یکی فقط خواستم اعلام کنم که هالو نیستم و شاید از درک بعضی مسائل عاجز باشم اما این مطلب رو حسابی گرفتم . √ برگردیم به زندگی ، زندگی در معنای واقعی برای من مثل بده بستون می مونه اینکه از یه دست می دی از دست دیگه می گیری با ادبیات تر اگر بخوام بگم زندگی نوعی داد و ستد هست بین اشخاص جامعه و حتی خانواده منظورم رو نمی دونم رسوندم یا نه ؟ شما برای من کاری انجام می دی و من سعی می کنم این محبت رو جبران کنم منظورم جنبه مالی قضیه نیست منظورم اون احساس مسئولیت برای جبران محبت طرف مقابلتان هست دیگه حتما" متوجه شدید نه ؟ √ هم دانشگاهی داشتم که بعد از خدمت بنا به ضرورت گذرم به ایشون افتاد الان هم یکی از نامه هایی که باید جوابش رو بگیرم باید توسط ارگانی که ایشون توش هست پاسخ داده بشه ! زمان دانشگاه همونطور که می دونید چند تا از بچه ها با هم اکیپ تشکیل می دن دونفر دونفر یا سه نفره یا بیشتر ، من و امید با هم بودیم و حمید همین دوستی که ذکر خیرش هست هم با علی بود ما دونفر بعضی اوقات با اون دو نفر یکی می شدیم و این بیشتر به موقعی برمی گشت که می خواستیم از دانشگاه به خونه برگردیم و چون من ماشین داشتم اونها رو می بردم یا حتی بعضی اوقات که با اتوبوس و ... می رفتیم مسیرمون با هم یکی بود برای همین ارتباطمون با هم به نسبت بچه های دیگه بیشتر بود اون روز به حمید که الان ماشاءاله برای خودش مسئولیتی داره و سردبیر یکی از مجلات کامپیوتری هست و بچه با اخلاقی هم هست و مثل من یه دختر ناز به اسم سارینا داره می گفتم که حمید ما اگرچه ارتباطمون مثل قدیم نیست اما مطمئن باش که به اندازه یک تار مو که به اندازه چهار سال درس خوندن در کنار هم ارزش داره تعلقاتی داریم که نمی تونیم ازش بگذریم ، دورانی بود که گذشت که از نظر من تحصیل و خدمت بهترین دوران زندگیم بود که تو این مراحل ساخته شدم برای شروع یک زندگی جدید ، دیدن دوستان قدیمی همیشه خاطره انگیزه و شما رو به فضای اون روزهایی می بره که دیگه توش نیستی و این یعنی یک حس خوب و دوست داشتنی بهرحال کمکم کرد تا بتونم زودتر به نتیجه برسم و من هم از دیدن پیشرفت دوستم لذت بردم از اینکه تونسته تو این وانفسا با این همه مشکلات که سر راه جوانهایمان است برای خودش اسم و رسمی به هم بزنه و از همین جا هم حمید جان اگر خوندی می گم که آرزوی سربلندی و پیشرفت روز افزونت رو دارم . √ از حسادت متنفرم هیچ وقت به برتری کسی بر خودم حسادت نکردم مخصوصا وقتی دوستم باشد برای من این یعنی افتخار که دوستم یا کسی که دوستش دارم مقامی داشته باشه و به این هم اعتقاد دارم که هر کسی به اون چیزی که لیاقتش رو داره باید برسه . √ زیاد می نویسم ، می دونم ! ولی این چیزهایی که می گم با صداقت کامل می گم بدون هیچ غرضی از اینکه می خونید و حتما" سرتون روهم درد می یارم می بخشید بعضی موقع دوستان فقط در مورد یک پاراگراف نظر می دن که باز هم جای تشکر داره ...

Labels:


Referring Sites

referer referrer referers referrers http_referer
©2004-2012 Hamsaafar - Weblog - All Rights Reserved